BLOOMING AND BLOSSOM

my encek pangeran asked me "why blooming?" and my answer would be "because it's synonym to blossom and mekar" #giggling# i wanna be a person who would fit into any situation thou kelam or suram juga sinar pelangi bahagia ♥♥ i remains blooming and blossom.And black just AWESOME!!

20 May 2011

teringat~

tadi viewed email2 lama..saja gatal2 buka balik,tengok n baca
antara email2 yang ada ni,aku terberhenti jap kat satu ni
hurm...panjang ayat dia
suatu luahan~

then ini wat aku mengimbau kisah lama
apa yang buleh aku katakan di sini
udah2 laaa........
benda yang lepas usah dikenang...xpyh dipegang pun
dilepaskan langsung~
biar semua beban tue melayang, terbang jauh...syuu~
jangan terus menerus terbeban dengan kisah lampau
tak bernilai pun

beberapa minggu lps
aku dpt satu mesej ni
ewah2 pandai berkata2..hebat ayat mu!tahniah3
tp kn...
ada x mu pikir dalam2
cuba dok sorg pikiaq kenapa3?
hurm?ada x jwpn?
awal2 pndai mu bagi hentaman kt wa
soklan last aku...awat mu xjwb?
diam teruih!

huh!!
kenapa ea bila sesetengah soalan xkn terjawab?
kenapa susah ke nak ungkap?
kenapa susah ke nak susun ayat jawab soalan tue?
see...mu diam kn
nah...!!itu laa jwpn utk ayat2 mu itu
sekarang mu da ngerti belum?
so phm yea..

bulan ni aku rasa seperti aku diadili oleh orang2 yang xpatut
ada ja benda yang jadi
bulan ni juga aku agak sedih
sebenarnya teramat
nak meluah tp masalah aku ni
benda yang perlu diluah~ i choose untuk berdiam
benda yang xperlu diluah~ i sronok ja bercerita
pelik betul laaa
ish3

kt fb
aku asyik mention homesick~, nak balik2!!
well itu bukan suka2
but yes indeed i wanna go home
dis month quite **** for me
macam2 terjadi
suma ni melunturkn semangat aku
macam mana aku nak belajar
kalau dalam otak aku asyik teringat peristiwa2 itu

sejauh mana aku cuba menitidakkan perkara itu
ia pasti kembali
merobek jiwa kecik aku ni
meluntur harapan dan semangat aku
hurmmm......

agaknya ini dugaan untuk aku
aku bila time2 susah gni
mst akan teringat satu ayat ni
"segala kesulitan pasti ada kemudahan"
ayat dalam buku La Tahzan
baru sampai jilid 2 aku baca..ok back to topic
aku cuba bersabar
telan ja segala kritikan,tohmahan yang pedih mnyusuk2

kuat2...
aku kena kuat
fight abes2
insyaallah ada sinar di hujung nanti
usaha,doa n tawakal
n xlupa sentiasa bersabar


No comments:

Post a Comment